maandag 31 januari 2011

Dit is in de notendop wat ik vanochtend te horen heb gekregen in het ziekenhuis: ze hadden in totaal 23 klieren weggenomen tijdens de operatie. Van die klieren bleken er in totaal maar 2 aangedaan te zijn. Er waren geen topklieren aangedaan, wat inhoudt dat de kanker niet in mijn bloedbaan zit en er geen verdere uitzaaiingen in mijn lichaam zijn. Ze nemen aan dat ze alles volledig weg hebben kunnen nemen tijdens de operatie. Ook in mijn borst zijn geen resten achtergebleven. Wel bleken mijn tumoren van een vrij agressieve soort te zijn (dit was ook de verwachting, omdat ik zo jong ben) en om die reden gaan ze me zowel radiotherapie als chemotherapie geven. Hoeveel chemo behandelingen ik ga krijgen is nog niet precies duidelijk, omdat mijn tumoren op dit moment nog worden onderzocht op allerlei specifieke eigenschappen. Mijn tumoren bleken samen niet groter dan 3 centimeter te zijn. Het is de verwachting dat ik volledig genees, hoewel de doktoren mij natuurlijk geen garanties mogen, of kunnen, geven. De kanker kan altijd terugkomen, maar om dit te voorkomen krijg ik vrij heftige nabehandelingen. We (zowel de doktoren als ik) gaan ervan uit dat ik beter word en dat ik voorlopig niet sterf (aan borstkanker).

Om dit heugelijke feit te vieren zijn Pim en ik na het ziekenhuisbezoek wat gaan eten bij Bagel & Beans. Aanschouw mijn gruwelijk lekkere bagel met zalm:



Ik voel me enorm opgelucht, maar ben anderzijds bang voor de behandelingen die komen gaan. Ik heb geen zin om ziek te worden, maar ik heb weinig keus. Ik hoop maar dat ik in de toekomt nooit meer kanker krijg en dat de behandelingen enigszins meevallen, dat ik er snel van opknap en dat de radiotherapie geen al te grote schade aan mijn huid aanricht.

17 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat er maar 2 van de 23 klieren zijn aangedaan! Dat is zeker goed nieuws.

    En voor de rest wil ik je echt ontzettend veel sterkte wensen met de behandelingen! Ik hoop ook voor je dat ze erg meevallen en je je niet zo erg ziek zult voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn dat er verder geen uitzaaiingen gevonden zijn! :) Heel erg veel sterkte met de rest van de behandeling, het zal zeker kut zijn maar je bent een sterke dame. En denk ook maar zo: je wordt ziek (door chemo en bestraling) om beter te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig om te horen dat er geen uitzaaingen zijn! Ik ben zo blij voor je lieverd!
    Ik wens je sterkte met de nabehandelingen.

    Grote kusjes!

    Mari

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Google translator gives a little cryptic translation, but I understood, that you will get well :) I don't have any experience with your kind of therapy, but I wish you all the best!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel! ♥

    *knuffels voor allen*

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Thalia from Prussia: thank you! ♥

    They're expecting to cure me. Of course they can't give me any guarantees, but the future is looking bright. They are almost 100% sure they removed the whole thing (tumors and tumor metastases). They're going to give me therapy to prevent the cancer from coming back.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zo blij om te lezen dat er geen verdere uitzaaiingen zijn gevonden! Wat een opluchting moet dat zijn.
    Ik wens je heel veel sterkte met de behandelingen. Weet je al wanneer ze van start gaan? Ik kan me voorstellen dat je bang bent, maar ik weet zeker dat je je erdoorheen zal slaan. Je bent sterk, ik ben ervan overtuigd dat je dit zal overwinnen!

    Heel veel knuffels <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel lieve Milou! ♥

    Ik weet nog niet wanneer de behandelingen van start gaan. De chirurg zei: 'binnen een paar weken'. Dus dat kan van alles zijn. Ik gok nadat ik geheeld ben van de operatie. Daar staat ongeveer 4 tot 6 weken voor.

    Heel veel knuffels terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat super fijn dat er geen uitzaaiingen zijn! Behandelingen zullen desondanks niet meevallen denk ik, maar ik vind je zo sterk en je zal er gewoon doorheen komen! Succes en sterkte!

    Liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om te lezen dat er geen uitzaaiingen zijn. Nu nog de rest van de behandelingen. Ik hoop dat je daar niet al te ziek van zult zijn, en dat je er weer sterk bovenop komt. Succes alvast met de komende behandelingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blij te lezen dat er verder geen uitzaaiien zijn. Hoop ook dat je niet al te ziek word van alle behandelingen. Heel erg veel succes met het herstellen nog van de operatie, en alvast voor de aankomende behandelingen.

    Dikke knuffel,
    Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat je positief nieuws hebt gekregen! Ik hoop dat de behandelingen straks meevallen en dat je daarna helemaal beter bent. Veel beterschap en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerst en vooral vind ik het super om te lezen dat er geen uitzaaiingen gevonden zijn! (Ben ik even laat met commenten) Ik hoop natuurlijk dat de nabehandelingen (in hoe verre dat zal gaan) goed zullen mee vallen voor je en dat je natuurlijk weer snel aanstrekt!

    Ik zal zo en zo proberen om snel weer eens op visite te komen en damn wat ziet dat broodje er lekker uit, alleen zou ik het niet kunnen eten D:

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dank jullie wel meiden! ♥

    *wederom knuffels voor allen*

    @ Pierrot~Hime: lijkt me super leuk om eens af te spreken. :) Ik spreek je snel op MSN. Heb je trouwens ook Skype? Ik wilde je nog bellen, maar ik ga als een razende door mijn beltegoed heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben heel blij voor je dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden! :D
    Heel veel sterkte en succes met de verdere behandelingen.
    xx
    Caro

    BeantwoordenVerwijderen