zaterdag 15 januari 2011

De afgelopen week was erg fijn. Ik zou haast vergeten zijn dat ik kanker heb. Zeven dagen lang hoefde ik me nergens te melden, zeven dagen lang heb ik geen ziekenhuis van binnen gezien. Zeven dagen lang heb ik geluierd, gewinkeld, met vrienden gehangen en fotoshoots gedaan. Wat een verademing.

Daar kwam gisteren verandering in. Toen moest ik weer naar de gynaecologe in het Radboud. Zij had helaas minder leuk nieuws voor mij. Mijn eicelvoorraad blijkt een stuk kleiner te zijn dan die van andere vrouwen van mijn leeftijd, wat de IVF behandeling lastiger, maar zeker niet onmogelijk, maakt. Het verkleint natuurlijk wel de kansen op het slagen van de behandeling en ik heb nu ook een grotere kans onvruchtbaar te blijven na mijn chemokuur. Het betekend sowieso dat ik vervroegd in de overgang kom.

Ik begin me serieus af te vragen wat er nog meer mis is met mijn lichaam. Ik probeer heel hard positief te blijven, maar het wordt wel steeds lastiger. Als ik volgende week na mijn operatie te horen krijg dat ik uitzaaiingen heb ga ik gillen. Ik heb het zo nodig een meevaller te krijgen.

Vandaag wordt in ieder geval weer fijn. Afgelopen donderdag was ik jarig en daarom vier ik vanavond een feestje met vrienden. Dat zal me zeker de nodige afleiding bezorgen.

9 opmerkingen:

  1. Shit, dat ook nog? Ik bewonder je echt heel erg, ik weet niet of ik in dezelfde situatie zo positief was gebleven.
    Ik hoop dat de behandeling slaagt en dat je vanavond alles even kan vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ottie,

    Knap dat je probeert te genieten van de dingen die je wél hebt. Dat zal je helpen om positief te blijven kijken in deze donkere tijd.
    En denk maar zo,........ beter één goed eitje, dan 10 slechte. t Klinkt misschien hard, maar andersom spreek ik uit ervaring en heb ik twee prachtige kinderen op de wereld kunnen zetten!
    Veel plezier vanavond!
    Kus ,
    Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer naar nieuws erbij, het zit je echt niet mee :( ik hoop dat je operatie goed gaat, en dat ze geen uitzaaiingen vinden.

    Alvast heel veel sterkte met je operatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer een tegenvaller, het zit niet echt mee..
    Ik hoop heel erg dat ze geen uitzaaiingen zullen vinden na de operatie..

    Heel erg veel succes en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Shit zeg! Ik ga heel hard duimen voor een meevaller nu! Veel liefs en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Miranda / MiniMiraN17 januari 2011 om 00:16

    Ottie, ik wil je alvast heel erg veel sterkte en succes wensen met de operatie. Ik hoop voor je dat alles goed zal verlopen en er geen uitzaaiingen gevonden zullen worden.
    Ook wil ik zeggen dat ik de foto's van je fotoshoot erg mooi en smaakvol vind, fijn voor je dat je dit nog even kon doen.
    Nogmaals, heel veel sterkte voor dinsdag! Er wordt aan je gedacht en voor je geduimd.

    Liefs, Miranda (van Facebook en het lolita forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je mag ten aller tijde gillen! Lekker hard, helemaal los gaan, net zolang doorgaan tot je ontzettend hard moet huilen en dan is er even rust en dan komt er een mooie glimlach....
    xxx sven

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach meisje toch, wat naar... ik heb aan je gedacht dinsdag en hoop dat je inmiddels wat bent bijgekomen van de operatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog bedankt voor jullie reacties en gelukwensen! ♥

    BeantwoordenVerwijderen